Welke adviseur behandelt mijn hypotheekaanvraag?

Wanneer de hypotheekaanvraag vertraging oploopt of u vragen over de hypotheek heeft is het makkelijk te weten welke adviseur uw hypotheekaanvraag behandelt.

Maar over het algemeen is het lastig als particulier direct in contact te komen met de behandelend adviseur. Dit is direct ook de reden dat veel van de geldverstrekkers ervoor kiezen samen te werken met een tussenpersoon. Deze tussenpersoon is niet alleen op de hoogte van het hypotheekadvies traject, hij kan ook direct contact opnemen met de geldverstrekker zelf om te achterhalen wat de status van uw hypotheekaanvraag en het dossier is.

 

Naast de bekende voordelen die de tussenpersoon u kan bieden, zoals het helpen bij het invullen van de jaarlijkse belastingpapieren, kan de tussenpersoon u ook bijstaan op het gebied van allerhande vragen die u heeft voor, tijdens en na de hypotheekaanvraag.

 

Wanneer u kiest om zaken te doen met een grotere tussenpersoon of direct met een hypotheekbank krijgt u in de meeste gevallen de contactinformatie van uw contactpersoon. Deze contactpersoon fungeert als ‘doorgeefluik’ tussen u en de geldverstrekker.

 

Het meeste en grootste voordeel behaalt u wanneer u ervoor kiest zaken te doen met een tussenpersoon of geldverstrekker die een backoffice heeft ingericht voor de hypotheekaanvraag. Het toont niet alleen aan dat de adviseur zijn werk serieus neemt maar ook dat er deskundig personeel is aangenomen om uw hypotheekaanvraag in de juiste banen te leiden.